FAQ / VANLIGA FRÅGOR
Beställningar och Leverans
Kan jag ändra eller avbryta min beställning efter att den har lagts?
När du har genomfört en beställning erbjuder vi möjligheten att ändra eller avbryta din order, så länge den inte redan har börjat packas. För att göra detta, vänligen skicka ett mail till info@nordicsmycken.se och inkludera detaljer kring din förfrågan.
Vad kostar frakten?
- Gratis frakt på beställningar över 399 SEK inom Sverige.
- För beställningar inom EU tillkommer en fraktkostnad på 69 SEK.
- För leveranser utanför EU, vänligen referera till priset som visas i kassan.
- Möjlighet till valbar, frakt till ombud för 69 SEK.
Hur spårar jag min beställning?
När ditt köp har skickats från vårt lager i Helsingborg, kommer du att motta ett e-postmeddelande med information om spårningsnummer och spårningsstatus.
Vad händer om en vara jag beställt är slut i lager?
Om en vara är slut i lager kontaktar vi dig med alternativ att välja en annan vara, vänta eller få en full återbetalning.
Betalning och Kampanjer
Vilka betalningsmetoder accepteras hos Nordic Smycken?
Vi accepterar flera betalningsmetoder inklusive Klarna, Swish, American Express, Mastercard, Visa, PayPal, Shop Pay, Google Pay, och Apple Pay.
Hur använder jag en kampanjkod eller rabattkod?
Lägg produkter i din varukorg, gå till kassan, ange koden i fältet för kampanjkod/rabattkod, och klicka på "Tillämpa".
Returer och Byten
Hur kan jag returnera en produkt jag köpt från Nordic Smycken?
Produkter kan returneras inom 14 dagar i originalskick. Se vår returpolicy för detaljerade steg.
- Besök Retur sidan för att begära retur.
Vad gör jag om jag får en felaktig eller skadad produkt?
Kontakta oss på info@nordicsmycken.se med bilder och beskrivning av problemet för hjälp med retur eller byte.
Hur byter man en produkt mot en annan?
För produktbyte, föreslår vi att du returnerar den önskade produkten och därefter lägger en ny order för produkten du vill ha. Vi kommer inte att ta ut någon returavgift för sådana byten. Om en ny beställning inte har lagts vid tidpunkten då vi tar emot din retur, kommer en returavgift att tillämpas.
Konto
Hur skapar jag ett konto hos Nordic Smycken?
Klicka på "konto" och sedan "Skapa konto" för att registrera dig med din e-postadress och önskat lösenord.
Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord till mitt Nordic Smycken-konto?
På inloggningssidan, följ länken för lösenordsåterställning och ange din e-postadress för att få en återställningslänk.
Övriga Frågor
Hur hanterar ni personuppgifter?
Dina personuppgifter skyddas enligt vår integritetspolicy, i linje med dataskyddslagar.
Finns det en fysisk butik jag kan besöka?
Nordic Smycken erbjuder sina produkter online och har ingen fysisk butik.
Hör av dig
Har du frågor om din beställning eller en allmän förfrågan? Tveka inte att kontakta oss på info@nordicsmycken.se