Refund policy
Priser
Alla priser på NordicSmycken.se anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Returer / Ångerrätt
Du kan göra en retur inom 14 dagar från dagen du tagit emot produkten.
För att vara berättigad till retur måste din produkt vara i samma skick som du fick den. Den måste också finnas i originalförpackningen. Om Nordic Smycken:s plombering eller tagg är bruten/borttagen accepterar vi inte retur.
Returavgift
Vi tillämpar en returavgift på 59 SEK som dras av från din återbetalning. Returavgiften gäller för samtliga produkter och syftar till att täcka kostnader för hantering och administration av returer. Vid eventuella reklamationer eller felaktiga produkter återbetalar vi självklart returavgiften. Vi strävar efter att alltid erbjuda hög kvalitet och god service till våra kunder, och vi hoppas att detta returpolicy bidrar till en smidig och effektiv hantering av returer.
Ej uthämtade postpaket
Om ditt paket inte hämtas ut i tid från postombud och skickas tillbaka till oss, kommer vi att debitera kunden 199 SEK för att täcka hanterings- och fraktkostnader. Vi vill informera våra kunder om att om värdet på paketets innehåll är mindre än 199 SEK, kan vi inte ge någon återbetalning.
Artiklar som inte kan returneras:
- Presentkort
För att slutföra din retur krävs ett kvitto (orderbekräftelse) eller ett köpbevis.
Följ följande steg vid retur.
1.1 Skicka ett E-Mail till info@nordicsmycken.se där du anger "Retur" som rubrik. Va vänligen och skriv i mailet; För- & efternamn, din e-post, ordernummer och din adress. Skriv i mailet orsaken till din retur och vilka produkter det gäller. Invänta med ett svar från oss via E-Mail innan du genomför returen.
1.2 Du står för returkostnaden. Du ska se till att produkten når till oss på ett säkert sätt och att produkten inte är använd. Eventuella etiketter skall vara kvar.
1.3 När vi mottagit din retur kommer vi undersöka och säkerställa att produkter inte är använd. Om produkten inte är ursprungsskick kommer en återbetalning ej ske.
Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning.
Om returen är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom 2 veckor. Vanligtvis tar det ungefär 5 bankdagar.
Vi tillämpar en returavgift på 59 SEK som dras av från din återbetalning.
Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
- Presentkort
Läs mer om lagstiftade ångerrätten: HÄR
Utbyten
Vi ersätter inte föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma artikel, skicka oss ett e-postmeddelande till info@NordicSmycken.se.